ΑΜΕΑ

Συστήματα Ανύψωσης ΑΜΕΑ

Πλατφόρμες κλίμακας

Τα Αναβατόρια Κλίμακας για αμαξίδιο ΑΜΕΑ (ανυψωτικές πλατφόρμες) σχεδιάστηκαν ώστε να επιτρέπουν στους χρήστες αμαξιδίων ΑΜΕΑ να μπορούν αυτόνομα, με ασφάλεια και άνεση, να προσεγγίζουν και να χρησιμοποιούν οποιοδήποτε κτίριο όπου η εγκατάσταση ή η χρήση ανελκυστήρα δεν είναι εφικτή.

Πλεονεκτήματα:

Δυνατότητα προσαρμογής πλευρικής ράμπας

  • Ρύθμιση ειδοποίησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
  • Αισθητική που προσαρμόζεται στο χώρο σας
  • Εύκολη & γρήγορη τοποθέτηση
  • Ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης
  • Ταχύτητα 0,10 m/sec 0,15 m/sec
  • Κιλά 127kg - 170kg max
  • Πιστοποίηση με σήμανση CE και Πιστοποιητικό εξέτασης τύπου σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή οδηγία μηχανημάτων 95/16/EC.
  • Γερμανικής κατασκευής
  • Αγγλικής κατασκευής
  • Ιταλικής κατασκευής
  • Εγγύηση 2 έως 10 έτη

Κάθισμα Σκάλας

Τα αναβατόρια κλίμακας (σκάλας) μπορούν να εγκατασταθούν σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και να στερεωθούν τόσο στον τοίχο όσο και με στηρίγματα στο έδαφος, ενώ αποτελούν την ιδανική λύση τόσο για ιδιωτικούς όσο και για δημόσιους χώρους.

Προσφέρουν τα παρακάτω πλεονεκτήματα:

  • Απόλυτα ελεγχόμενη λειτουργία με επαναφορτιζόμενη μπαταρία.
  • Σχεδιασμός για τη μέγιστη ασφάλεια και άνεση
  • Κατασκευή υψηλής αντοχής
  • Εύκολη & γρήγορη τοποθέτηση
  • Ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης
  • Αναδιπλούμενο κάθισμα για μεγαλύτερη εξοικονόμηση χώρου
  • Περιστρεφόμενο, ανατομικό κάθισμα
  • Δυνατότητα για πολλές στάσεις
  • Χειρισμός μέσω χειριστηρίου στο υποβραχιόνιο ή τηλεχειριστηρίου
  • Ταχύτητα 0, 10 m/sec 0,15 m/sec
  • Κιλά 127kg - 170kg max
  • Πιστοποίηση με σήμανση CE και Πιστοποιητικό εξέτασης τύπου σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή οδηγία μηχανημάτων 95/16/EC.
  • Γερμανικής κατασκευής
  • Αγγλικής κατασκευής
  • Ιταλικής κατασκευής
  •  Εγγύηση 2 έως 10 έτη

Αναβατόριο κάθετης ανύψωσης από 0 έως 12 μέτρα

Τα αναβατόρια κάθετης ανύψωσης χωρίζονται σε δυο κατηγορίες :

  • Αναβατόρια κάθετης ανύψωσης από 0 έως 2 μέτρα.
  • Αναβατόρια κάθετης ανύψωσης από 2 έως 12 μέτρα.


Ποιες προδιαγραφές πρέπει να έχουν οι ανελκυστήρες και τα αναβατόρια ΑΜΕΑ

Οι ανελκυστήρες και τα αναβατόρια ΑΜΕΑ μπορούν πραγματικά να διευκολύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη ζωή των ατόμων με κινητικά προβλήματα για την μετακίνησή τους σε χώρους με σκάλες.

Πλέον, είναι υποχρεωτικά σε όλα τα δημόσια κτίρια καθώς και τα ιδιωτικά κτίρια που προορίζονται για τη συνάθροιση κοινού. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι απαιτείται να έχουν ορισμένες προδιαγραφές, οι οποίες εγγυώνται την ασφάλεια αλλά και την άνεση των ατόμων που τα χρησιμοποιούν. 

Και ενώ τα αναβατόρια απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά σε ΑΜΕΑ, οι ανελκυστήρες στοχεύουν στην εξυπηρέτηση του γενικότερου συνόλου. Όμως, για να μπορούν να χαρακτηριστούν ως ανελκυστήρες ΑΜΕΑ, θα πρέπει να φέρουν ορισμένα επιπλέον χαρακτηριστικά.

  • Ανελκυστήρες ΑΜΕΑ

Επειδή, όπως προαναφέρθηκε, οι ανελκυστήρες δεν απευθύνονται μόνο σε άτομα με κινητικά προβλήματα, ο νόμος θέτει αυστηρές προδιαγραφές, για να μπορούν οι ανελκυστήρες να χαρακτηριστούν ως ανελκυστήρες ΑΜΕΑ και να θεωρείται ότι το κτίριο πληροί τις απαιτήσεις για καθολική πρόσβαση. Συγκεκριμένα, η θύρα εισόδου του ασανσέρ θα πρέπει να έχει καθαρό άνοιγμα τουλάχιστον 0,80 μέτρα, ώστε να μπορεί να εισέλθει το αμαξίδιο ευθεία και χωρίς εμπόδια. Για αυτό, θα πρέπει ακόμα η είσοδος και η έξοδος του ανελκυστήρα να είναι προσβάσιμη σε ΑΜΕΑ με αμαξίδιο χωρίς τραντάγματα και χάσματα.

Εκτός από τις προδιαγραφές εισόδου και εξόδου στον ανελκυστήρα, τίθενται και συγκεκριμένοι κανόνες για το εσωτερικό του θαλάμου. Κάθε ασανσέρ θα πρέπει να διαθέτει σε μέγιστο ύψος 1,30 μέτρα τηλεφωνική συσκευή, η οποία θα συνδέεται με την αστυνομία, την πυροσβεστική και τον υπεύθυνο συντήρησης. Τα κουμπιά ελέγχου και ορόφων πρέπει να διαθέτουν ηχητική, ανάγλυφη και οπτική σήμανση, έτσι ώστε να γίνονται αντιληπτά από άτομα με προβλήματα όρασης, αλλά και να βρίσκονται σε ύψος περίπου ενός μέτρου από το δάπεδο, για να είναι προσβάσιμα σε άτομα με αμαξίδιο. Τέλος, οι καθαρές διαστάσεις του θαλάμου απαιτείται να είναι τουλάχιστον 1,40 μέτρα μήκος και 1,10 μέτρα πλάτος.

Αν οι ανελκυστήρες δεν φέρουν αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε θεωρούνται κοινοί ανελκυστήρες και διέπονται από τη νομοθεσία που εφαρμόζεται σε αυτούς και καθορίζει άλλα, λιγότερα αυστηρά

. Η δυνατότητα αυτόνομης και ασφαλούς προσπέλασης όλων των κτιρίων από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα και η εξυπηρέτηση αυτών εξασφαλίζεται με προσβάσιμες οριζόντιες και κατακόρυφες οδεύσεις που αρχίζουν από τη στάθμη του πεζοδρομίου και φτάνουν μέχρι την πόρτα του ανελκυστήρα και τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των κτιρίων αυτών και αποτελούνται από στοιχεία κατάλληλων προδιαγραφών, όπως ράμπες, αναβατόρια, ανελκυστήρες, με την πρόβλεψη προστατευμένων προσβάσιμων χώρων αναμονής σε περίπτωση έκτακτων αναγκών σε κάθε όροφο σε αναλογία ένας χώρος με μία θέση αμαξιδίου, όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μικρότερος από 200 άτομα, ή 1 χώρος με δύο θέσεις αμαξιδίου όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μεγαλύτερος από 200 άτομα.

  • Αναβατόρια ΑΜΕΑ

Τα αναβατόρια ΑΜΕΑ στους δημόσιους χώρους αποτελούνται από μια πλατφόρμα, στην οποία μπορεί να ανέβει το αμαξίδιο, ενώ συχνά στα σπίτια απαντούν τα αναβατόρια ΑΜΕΑ με καρεκλάκι, στο οποίο ο χρήστης ανεβαίνει χωρίς το αμαξίδιο. Σε κάθε περίπτωση, τα αναβατόρια αυτά πρέπει να διαθέτουν πολλαπλά εφεδρικά συστήματα, έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν ακόμα και αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα μηχανικής ή ηλεκτρονικής φύσης. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι η μπαταρία των αναβατορίων, στην οποία γίνεται πολύ προσεκτική συντήρηση, για να λειτουργήσει αμέσως και υπό όλες τις συνθήκες, αν γίνει κάποια ξαφνική διακοπή ρεύματος.

Πέρα από τέτοιου είδους μηχανισμούς ασφαλείας, τα αναβατόρια ΑΜΕΑ πρέπει να διαθέτουν και ειδικούς αισθητήρες, οι οποίοι θα είναι σε θέση να ανιχνεύουν τυχόν εμπόδια στη διαδρομή από τον έναν όροφο στον άλλο. Πολύ σημαντικό είναι επίσης τα αναβατόρια να μπορούν να κάνουν πολλαπλές στάσεις σε διάφορους ορόφους, για να εξυπηρετούν πλήρως τους χρήστες.


Δικαίωμα στις μετακινήσεις για όλους

Είναι αρκετοί οι συνάνθρωποι μας που αντιμετωπίζουν κινητικές δυσκολίες. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν το ίδιο δικαίωμα όπως και οι υπόλοιποι στο να μπορούν να πηγαίνουν στην εργασία τους, να γυρίζουν στο σπίτι τους και να κινούνται με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση. Όμως πολλές υπάρχουσες κτιριακές δομές και εγκαταστάσεις εμποδίζουν την κατακόρυφη μετακίνηση ανθρώπων με κινητικές δυσχέρειες.

Σεβασμός και Υπευθυνότητα, Άνεση και Ασφάλεια

Στην Αντωνόπουλος Φώτιος., με σεβασμό και υπευθυνότητα εργαζόμαστε για να προσφέρουμε ασανσέρ και αναβατόρια που αναβαθμίζουν τη ζωή όλων των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα. Με ιδιαίτερη μελέτη και προσεκτικό σχεδιασμό, καταφέρνουμε να βρούμε τη βέλτιστη λύση για οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαστεί με τελικό σκοπό την ασφάλεια και την ικανοποίηση των πελατών μας.

Συχνές Ερωτήσεις

Τι είναι το αναβατόριο?

Το αναβατόριο είναι μια ανυψωτική διάταξη και προορίζεται για την μεταφορά ανθρώπων ή/και φορτίων. Το σύστημα ανύψωσης μπορεί να είναι υδραυλικό ή μηχανικό. Τα αναβατόρια κατηγοριοποιούνται ανάλογα την χρήση και συμμορφώνονται με το αντίστοιχο πρότυπο. Εμείς κατασκευάζουμε αναβατόρια για Ανθρώπους , αναβατόρια για Φορτία και αναβατόρια για Τρόφιμα.

Πιστοποιητικό CE αναβατορίου. Τι είναι?

Το πιστοποιητικό CE εκδίδεται από τον κατασκευαστή και δηλώνει ότι το μηχάνημα είναι συμμορφωμένο με την αντίστοιχη οδηγία και έχουν εφαρμοστεί τα πρότυπα. Σε μερικές περιπτώσεις το πιστοποιητικό εκδίδεται από επίσημο φορέα πιστοποίησης.

Χρειάζεται πολεοδομική άδεια η εγκατάσταση του αναβατορίου?

Οποιαδήποτε εργασία γίνεται σε μια οικοδομή χρειάζεται η αντίστοιχη άδεια από την πολεοδομία. Έτσι λοιπόν και τα αναβατόρια χρειάζονται αντίστοιχη άδεια ανάλογα την περίπτωση.

Πιστοποιίηση εγκατάστασης ανυψωτικών μηχανημάτων.

Σύμφωνα με τον νόμο Ν.1186/2003 όλα τα ανυψωτικά μηχανήματα πρέπει να πιστοποιούνται μετά την εγκατάσταση από επίσημο φορέα πιστοποίησης. Ο φορέας πιστοποιεί ότι το μηχάνημα έχει εγκατασταθεί σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστεί και πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας σύμφωνα με την οδηγία μηχανών.

Αναβατόριο και Ανελκυστήρας

Τα αναβατόρια είναι μια παρεξηγημένη κατηγορία ανυψωτικών μηχανημάτων διότι έχει συνδεθεί με κάτι "φθηνό". Σαφώς πρόκειται για μια οικονομικότερη λύση σε σχέση με έναν ανελκυστήρα καθώς κινείται με χαμηλή ταχύτητα και δεν απαιτούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται σε έναν ανελκυστήρα. Παρ' όλα αυτά, όλα τα αναβατόρια πρέπει να εναρμονίζονται με τα αντίστοιχα πρότυπα σύμφωνα με τις οδηγίες κατασκευής ανυψωτικών μηχανημάτων ώστε να έχουν πιστοποιητικό CE και να μπορούν να πιστοποιηθούν από φορέα. Ο βασικός λόγος της εφαρμογής των προτύπων είναι η προστασία των χρηστών και μη του μηχανήματος.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ∆ΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ

ΣΧΕ∆ΙΑΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Ο∆ΗΓΙΕΣ ΣΧΕ∆ΙΑΣΜΟΥ

Κεφάλαιο 5

ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΛΥΨΗΣ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΩΝ 

1. ΓΕΝΙΚΑ

 Πρέπει να αποφεύγονται υψοµετρικές διαφορές κατά τη µελέτη κτιρίων και υπαιθρίων χώρων σε οποιαδήποτε στάθµη. 

Πρέπει εφόσον υπάρχουν περισσότεροι από ένα όροφοι να εγκαθίσταται ανελκυστήρας. Αναπόφευκτες υψοµετρικές διαφορές σε νέα κτίρια και υπαίθριους κοινόχρηστους χώρους, πρέπει να καλύπτονται µε κεκλιµένα επίπεδα (ράµπες) µέγιστης κλίσης 5%. Σε υφιστάµενα κτίρια και υπαίθριους κοινόχρηστους χώρους, αν υπάρχουν υψοµετρικές διαφορές, καλύπτονται κατά προτίµηση µε κεκλιµένα επίπεδα κλίσης 5% ως 8% . Αν αυτό είναι αδύνατον, τότε πρέπει να επιλεγεί ένα από τα ακόλουθα µηχανικά συστήµατα ανύψωσης: 

1.1. ανελκυστήρας 

1.2. αναβατόριο κατακόρυφης κίνησης 

1.3. αναβατόριο κλιµάκων 

Οι κυλιόµενες κλίµακες και οι µεταφορικές ταινίες προσώπων δεν εντάσσονται στην παραπάνω κατηγορία µηχανικών µέσων, γιατί δεν µπορούν να χρησιµοποιηθούν από όλα τα άτοµα. 


2. ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ 

 Οι ανελκυστήρες προσώπων πρέπει να τοποθετούνται σε στρατηγικά σηµεία των κτιρίων, κοντά στην κύρια είσοδο και το κλιµακοστάσιο. Η ύπαρξή τους πρέπει να σηµαίνεται κατάλληλα. Η πρόσβαση σε αυτούς από τη στάθµη του πεζοδροµίου ή του χώρου στάθµευσης πρέπει να είναι ισόπεδη ή να γίνεται από κεκλιµένα επίπεδα µέγιστης κλίσης 5%. Οι ανελκυστήρες προσώπων πρέπει να είναι προσβάσιµοι από όλα τα άτοµα, συµπεριλαµβανοµένων των ατόµων µε αναπηρίες. Σε κτίρια µε περισσότερους από έναν ανελκυστήρες, πρέπει ένας τουλάχιστον να µπορεί να χρησιµοποιηθεί από άτοµα µε αναπηρίες. Αυτός ο ανελκυστήρας πρέπει να καλείται ανεξάρτητα από τους υπόλοιπους, ιδιαίτερα όταν αυτοί είναι αυτόµατοι και υπάρχει ένας µόνο διακόπτης κλίσης για όλους.

2.1. ΘΑΛΑΜΟΙ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ 

Ελάχιστες (εσωτερικές) διαστάσεις θαλάµου: 1.10x1.40µ. Η είσοδος πρέπει να γίνεται από τη µικρότερη πλευρά (1.10µ.) του θαλάµου. Οι διαστάσεις αυτές δεν επιτρέπουν τη στροφή αναπηρικού αµαξιδίου κατά 180° αν υπάρχει τέτοια απαίτηση τότε ο θάλαµος πρέπει να έχει διαστάσεις 1.50x1.50µ. Αν η είσοδος και έξοδος γίνεται υπό γωνία 45° και από δύο πόρτες, τότε οι ελάχιστες διαστάσεις είναι 1.40x1.40µ. Σε κτίρια µε τέσσερις ορόφους και άνω είναι προτιµότερο ο ανελκυστήρας να έχει διαστάσεις 1.10*2.20µ για να δέχεται και φορείο. Τα εσωτερικά τοιχώµατα πρέπει να είναι αντοχής από µη ανακλαστικό υλικό. Πρέπει να έχουν χρωµατική αντίθεση µε το δάπεδο. Είναι αναγκαίο να υπάρχει περιµετρικά στα τοιχώµατα χειρολισθήρας εντόνου χρώµατος σε ύψος 0.90µ. από το δάπεδο και αναδιπλούµενο κάθισµα. Το δάπεδο πρέπει να είναι αντιολισθηρό, λείο και να διευκολύνει τους ελιγµούς αναπηρικού αµαξιδίου. Πρέπει να µη γίνεται χρήση χαλιού ή µοκέτας. Ο φωτισµός στο δάπεδο να είναι 50-75 lux, κάθετος, οµοιόµορφα κατανεµηµένος. Οι χρήστες αναπηρικών αµαξιδίων, όταν δεν υπάρχει χώρος για περιστροφή, χρειάζονται καθρέπτη τοποθετηµένο απέναντι από την πόρτα, του οποίου η κάτω πλευρά πρέπει να απέχει από το δάπεδο 0.70µ. και η επάνω να φτάνει σε ύψος 2.00µ.

2.2. ΠΟΡΤΕΣ 

Το ελάχιστο καθαρό άνοιγµα της πόρτας πρέπει να είναι 0.85µ. Στα κτίρια µε αποκλειστική χρήση κατοικίας οι πόρτες του φρέατος µπορεί να είναι και ανοιγόµενες, όµως ο µηχανισµός (ελατήριο) που τις κλείνει πρέπει να ρυθµίζεται κατάλληλα, για την απρόσκοπτη χρήση των ανελκυστήρων από άτοµα µε µειωµένη δύναµη ή προβλήµατα στη κίνηση (µέγιστη απαιτούµενη δύναµη για άνοιγµα πόρτας 15 Newtons). Όπου όµως για λόγους ασφαλείας τοποθετούνται και πόρτες στον θάλαµο, δεν επιτρέπεται να είναι ανοιγόµενες αλλά µόνο συρόµενες. Στα κτίρια που χρησιµοποιούνται από το κοινό πρέπει να είναι αυτόµατες συρόµενες. Η ταχύτητα µε την οποία κλίνει µία αυτόµατη πόρτα και ο χρόνος αναµονής, αποτελούν καθοριστικό παράγοντα ασφαλούς και αυτόνοµης κίνησης των ατόµων µε αναπηρίες. Η ταχύτητα αυτή δε πρέπει να υπερβαίνει τα 0.30µ/sec ενώ ο χρόνος αναµονής να µην είναι µικρότερος από 6 sec. Ακόµη πρέπει να διαθέτει φωτοκύτταρο χαµηλά και µηχανισµό ασφαλείας που την ανοίγει ξανά αν συναντήσει οποιαδήποτε αντίσταση.

2.3. ΧΩΡΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ 

Η απόσταση µεταξύ της πόρτας του ανελκυστήρα και του απέναντι τοίχου, σκάλας ή εµποδίου, πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.50µ. Πρέπει να υπάρχει αρκετός χώρος για την κίνηση και ελιγµό αναπηρικού αµαξιδίου δεξιά και / ή αριστερά από τη πόρτα. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί αν η πόρτα είναι ανοιγόµενη. Η πόρτα και / ή το πλαίσιό της πρέπει να έχουν έντονη χρωµατική αντίθεση µε τον τοίχο στον οποίο ευρίσκονται. Στο δάπεδο, µπροστά στην είσοδο του ανελκυστήρα, πρέπει να υπάρχει ανάγλυφη και µε έντονο χρώµα προειδοποίηση για τυφλούς και άτοµα µε προβλήµατα στην όραση. Το δάπεδο δεν πρέπει να έχει σχέδια και πρέπει να ευρίσκεται σε χρωµατική αντίθεση µε τους τοίχους. Ο φωτισµός του χώρου πρέπει να είναι άπλετος. Η είσοδος πρέπει να επισηµαίνεται µε το σύµβολο του ανελκυστήρα και αν αυτός εξυπηρετεί και άτοµα µε αναπηρίες, µε το διεθνές σύµβολο πρόσβασης αναπήρων. Ο όροφος πρέπει να δηλώνεται στον τοίχο δίπλα ή πάνω από τους διακόπτες κλίσης και ακόµη απέναντι από την πόρτα (στον τοίχο ή σε πινακίδα), χρησιµοποιώντας εντόνου χρώµατος ανάγλυφους αριθµούς και / ή γράµµατα.

2.4. ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ

 Όλα τα χειριστήρια τοποθετούνται σε ύψος 0.90 -1.20µ από το δάπεδο. Πρέπει να έχουν χρωµατική αντίθεση µε το υπόβαθρό τους και να είναι τοποθετηµένα µε λογικό, ενιαίο και τυποποιηµένο τρόπο. Οι διακόπτες πρέπει να έχουν πλάτος ή διάµετρο τουλάχιστον 25χιλ., να απέχουν µεταξύ τους τουλάχιστον 10χιλ., να φωτίζονται από πίσω και να έχουν ανάγλυφη επάνω τους την ένδειξη ή το σύµβολο λειτουργίας τους. Είναι επιθυµητό να τοποθετούνται υπό γωνία προς το τοίχο. Τα χειριστήρια εντός του θαλάµου τοποθετούνται στο πλευρικό τοίχωµα και σε απόσταση τουλάχιστον 0.40µ. από τον τοίχο όπου ευρίσκεται η πόρτα. Πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε σύστηµα κλίσεως κινδύνου, κατά προτίµηση τηλέφωνο, σε χρωµατική αντίθεση µε το τοίχωµα στο οποίο είναι τοποθετηµένο. Οι οδηγίες χρήσης του πρέπει να είναι σύντοµες και απλές, γραµµένες µε ευδιάκριτους ανάγλυφους χαρακτήρες και να επαναλαµβάνονται σε γραφή Braille. Τα χειριστήρια εκτός του θαλάµου (κλίσεως), τοποθετούνται κοντά στη πόρτα. Συνοδεύονται από οδηγίες σε γραφή Braille για την εύρεση των χειριστηρίων εντός του θαλάµου.

2.5. ΕΝ∆ΕΙΞΕΙΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΗΣ

Όταν εγκαθίστανται ανελκυστήρες σε κτίρια που χρησιµοποιούνται από το κοινό, πρέπει να γίνεται µελέτη των ενδείξεων που αφορούν τις κινήσεις και θέσεις του ανελκυστήρα:

 ΕΚΤΟΣ ΘΑΛAΜΟΥ 

• Ανελκυστήρας έρχεται. 

• Βέλη ανόδου και καθόδου. 

• Ηχητικά σήµατα άφιξης θαλάµου (διαφορετικά για άνοδο και κάθοδο). 

ΕΝΤΟΣ ΘΑΛAΜΟΥ 

• Φωτεινή ένδειξη ορόφου. 

• Ηχητικό σήµα διέλευσης ορόφου 

• Βέλη ανόδου και καθόδου.

• Ηχητικά σήµατα άφιξης θαλάµου (διαφορετικά για άνοδο και κάθοδο).

2.6. ΚΙΝΗΣΗ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ

 Η κίνηση των ανελκυστήρων πρέπει να είναι οµαλή χωρίς απότοµες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. ∆εν πρέπει να υπάρχει διαφορά στάθµης µεταξύ του δαπέδου του θαλάµου και του δαπέδου του ορόφου µεγαλύτερη από 2εκ. Επίσης το κενό µεταξύ του δαπέδου του θαλάµου και του δαπέδου του ορόφου δεν πρέπει να είναι µεγαλύτερο από 2εκ. Σε περίπτωση διακοπής της παροχής ρεύµατος και εφόσον δεν υπάρχει εφεδρική παροχή, πρέπει ο ανελκυστήρας να µπορεί να κινηθεί στον αµέσως κατώτερο όροφο.

2.7. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ 

Στα κτίρια που χρησιµοποιούνται από το κοινό πρέπει ένας τουλάχιστον ανελκυστήρας που εξυπηρετεί και άτοµα µε αναπηρίες να διαθέτει εφεδρικό δίκτυο παροχής ηλεκτρικού ρεύµατος, κατά προτίµηση από ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης πρέπει τα άτοµα µε αναπηρίες να µπορούν να χρησιµοποιήσουν τον ανελκυστήρα αυτόν κατά προτεραιότητα. Πρέπει να υπάρχει καλή πυροπροστασία του µηχανοστασίου και του φρεατίου µε κατασκευή πυροδιαµερισµάτων στα πλατύσκαλα, κατασκευή τοίχων και / ή διαφραγµάτων µε δείκτη πυραντίστασης τουλάχιστον δύο ωρών, ανεξάρτητο εξαερισµό, χρήση πυράντοχων υλικών, εγκατάσταση συστήµατος αυτόµατης πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης στο φρέαρ, στο µηχανοστάσιο και τροχαλιοστάσιο και στον ηλεκτρικό εξοπλισµό.

3. ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΑ

 Όταν δεν είναι δυνατόν υψοµετρική διαφορά σε ήδη διαµορφωµένο εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο να καλυφθεί µε κεκλιµένο επίπεδο, τότε πρέπει να µελετηθεί εγκατάσταση αναβατορίου κατακόρυφης κίνησης ή αναβατορίου κλίµακας (παρουσιάζονται εδώ µόνο τα αναβατόρια που δέχονται αναπηρικό αµαξίδιο και είναι κατάλληλα και για εγκατάσταση σε κτίρια που χρησιµοποιούνται από το κοινό, υπάρχουν και άλλοι τύποι αναβατορίων µικρών διατάσεων µε κάθισµα που εξυπηρετούν εσωτερικούς χώρους κατοικιών). Η εγκατάσταση αυτή πρέπει να σηµαίνεται κατάλληλα.

3.1. ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΟ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

 Καλύπτει συνήθως µικρές υψοµετρικές διαφορές. Όταν υπάρχει δυνατότητα επιλογής, πρέπει να προτιµάται αντί του αναβατορίου κλίµακας. Πρέπει να µεταφέρει µε ασφάλεια άτοµο σε αµαξίδιο. Ελάχιστες διαστάσεις πλατφόρµας 0.90x1.20µ. Ανυψωτική ικανότης 250Kg. Όταν δεν υπάρχει εναλλακτική πρόσβαση µε σκάλα, τότε πρέπει να µεταφέρει και δεύτερο άτοµο (συνοδό) και η πλατφόρµα να έχει διαστάσεις 0.90x1.40µ. Ελάχιστη ανυψωτική ικανότης 350Kg. Η κίνηση του αναβατορίου πρέπει να ελέγχεται από χειριστήρια στη πλατφόρµα και στην αρχή και τέλος της διαδροµής του (σταθερά σηµεία). Στα σηµεία εισόδου-εξόδου πρέπει να διατίθεται ικανοποιητικός χώρος για άνετη προσέγγιση και ελιγµό αναπηρικού αµαξιδίου, ελάχιστων διαστάσεων 1.50x1.50µ.

3.2. ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝ 

Τοποθετούνται στις σκάλες και καλύπτουν µικρές και µεγάλες υψοµετρικές διαφορές, ιδιαίτερα όπου είναι αδύνατη η εγκατάσταση ανελκυστήρα. Τα σύγχρονα αναβατόρια έχουν το πλεονέκτηµα ότι µπορούν να τοποθετηθούν σε οποιασδήποτε µορφής κλιµακοστάσιο και όταν δε λειτουργούν δεν περιορίζουν το ωφέλιµο πλάτος της σκάλας. Κατασκευαστικά αποτελούνται από τα εξής στοιχεία: 

3.2.1.Τον φορέα 

3.2.2.Το φερόµενο τµήµα 

3.2.3.Το σύστηµα συναρµογής

 Ο φορέας είναι µια κατασκευή γραµµικής µορφής που στερεώνεται στο κλιµακοστάσιο. Το φερόµενο τµήµα είναι πλατφόρµα που συνδέεται µέσω του συστήµατος συναρµογής µε το φορέα και κινείται παράλληλα προς τα πατήµατα της σκάλας. Όταν το αναβατόριο δεν λειτουργεί αναδιπλώνεται. Ελάχιστες διαστάσεις 0.80x1.00µ., προτιµώµενες 0.90x1.20µ. Η πλατφόρµα µπορεί να διαθέτει και αναδιπλούµενο κάθισµα, σε αυτή τη περίπτωση το πλάτος της πρέπει να αυξηθεί κατά το πάχος του καθίσµατος. Η κίνηση παρέχεται από ηλεκτρικό κινητήρα. Πρέπει να υπάρχει σύστηµα ασφαλούς συνέχισης της κίνησης σε περίπτωση διακοπής της παροχής ρεύµατος. Η κίνηση ελέγχεται από χειριστήρια στο φερόµενο τµήµα και στην αρχή και τέλος της διαδροµής. Η ταχύτητα κίνησης πρέπει να είναι 0.05-0.1µ/sec. Η ανυψωτική ικανότητα του συστήµατος είναι 250Kg.

3.3. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΩΝ 

Πρέπει να διαθέτουν κινητή µπάρα ασφαλείας, η οποία θα προστατεύει τον χρήστη κατά την διάρκεια της κίνησης του αναβατορίου, επίσης πτερύγια προσαρµοσµένα στην πλατφόρµα, που θα διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτή και θα εµποδίζουν κατά την κίνηση του αναβατορίου το αµαξίδιο να κινηθεί. Όταν οι µπάρες είναι σηκωµένες και τα πτερύγια κατεβασµένα το αναβατόριο δεν µπορεί να κινηθεί. Στα σηµεία εισόδου-εξόδου πρέπει να διατίθεται ικανοποιητικός χώρος για προσέγγιση και ελιγµούς του αναπηρικού αµαξιδίου, ελάχιστων διαστάσεων 1.50x1.50µ.


4. ΚΥΛΙΟΜΕΝΕΣ ΣΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

 Οι κυλιόµενες σκάλες είναι τελείως ακατάλληλες για χρήση από άτοµα µε σοβαρές κινητικές αναπηρίες, µπορούν όµως να χρησιµοποιηθούν από τυφλούς και άτοµα µε µειωµένη όραση, κάτω από ορισµένες προϋποθέσεις. Το ίδιο ισχύει και για τις µεταφορικές ταινίες προσώ